روايه احببت العنيد 1&2

close عشق بخوف وعياط شديد: انا اسفه والله اسفه آخر مره مش هعمل كده تاني ساميه بخبث: قومي يابت اعملى الاكل عشق بعياط: بس انا مش قادره ساميه بعصبيه: نعم ياختي يعني هعمل انا الاكل مثلا قومي يابت قوووومي وجبتها من شعرها عشق بوجع: خلاص انا اسفه والله هعمل الاكل بسرعه ودخلت المطبخ رنا بخبث: …

روايه احببت العنيد 1&2 قراءة المزيد »

close

عشق بخوف وعياط شديد: انا اسفه والله اسفه آخر مره مش هعمل كده تاني
ساميه بخبث: قومي يابت اعملى الاكل
عشق بعياط: بس انا مش قادره
ساميه بعصبيه: نعم ياختي يعني هعمل انا الاكل مثلا قومي يابت قوووومي وجبتها من شعرها

عشق بوجع: خلاص انا اسفه والله هعمل الاكل بسرعه ودخلت المطبخ
رنا بخبث: انا مش عارفه انتي مخليها قاعده معانا لي ابوها ومات خليها تمشي بقا
ساميه بحقد: انا مش عارفه اخلص منها وانا الي كنت فاكره لما اقت*ل ابوها البيت هيبقى بتاعنا بس للاسف طلع مكتوب باسها
عشق سمعتها وفضلت تعيط بعد وقت مسحت دموعها وخرجت

عشق لساميه: انا خلصت وحطيت الاكل
ساميه بقرف: يلا خشي اوضتك ولما ناكل تبقى تيجي تشيلي الاكل يلا غوري دخلت عشق الاوضه وقفلت علي نفسها وطلعت صوىت مامتها وبابها
عشق بدموع: سبتوني لوحدي لي انا مش عارفه اعيش من غيركو وانت يابابا سبتني لي مش انت قولتلي انا هفضل جمبك سبتني لي

لمراتك وبنتها دول وحشين اوي يابابا انا عاوزه اجيلك انت وماما تعالوا خدوني ونبي ونامت مكانها

——————————————————–

نروح عند بطلنا
قام ادهم من النوم دخل خد شاور وخرج لبس ونزل وشاف اخته قاعده ابتسم وقرب منها
ادهم بحب اخوي: ندوشه حبيبتي وحشتيني
ندي بفرحه: ادهم انت وحشنى اوي وحضنتو جامد

وقعدو يفطرو
ادهم بخبث: اي بقا سبب الزيارة الجميله دي
ندي بتوتر: ها عادي يعني وحشتني قولت اجي اعيش معاك يعني ولا انت مدايق
ادهم عارف انها بتحب زياد صحبه: اممم لا مش مدايق واهو فرصه برضو مراد وزياد جاين يسهرو معايا انهارده ابقي سلمي عليهم انتي بقالك

كتير مشوفتهمش ولا اي وابتسم بحبث
ندي بفرحه:بجد وكملت بتوتر قصدي يعني فعلا بقالي كتير مشوفتهمش
ادهم ضحك جامد وهي اتكسفت
ادهم قام وباس راسها

ادهم بحب: طيب يروحي انا لازم اروح الشركه بقا وانتي عارفه داده سعاد هنا لو عوزتي حاجه قوللها وانا مش هتاخر عليكي باي وخرج
ندي بفرحه وبترقص: يس يس يس اخيرا هشوفو اكيد بقا قمر وضحكت بسعاده وطلعت غيرت هدومها ونامت شويه
——————————————————–
ادهم وصل الشركه ودخل

الموظفه1:يالهوي بصي قمر ازاي نفسي
الموظفه2:بس اسكتي ليسمعك
الموظفه1:لا مش هسكت انا هفضل وراه لغيت ماخد كل فلوسو دي

ادهم طبعا سمع كل الكلام ده
ادهم ببرود : انتي مرفوضه
الموظفه1:انا لي بس ياباشا انا عملت اي

ادهم ببرود اكتر: سمعتي انا قولت اي
الموظفه1:احم حاضر ياباشا
___________________________________
سابها ودخل مكتبو

ادهم كان قاعد بيشتغل فجاءه دخل عليه مراد من غير ميخبط
مراد بهزار: كده بردو يادومي متقوليش انك جايه الشركه لا بجد انا زعلان منك
ادهم بغضب: هو مش انا قولتلك قبل كده خبط قبل متدخل صح ولا انا غلطان
مراد بخوف مصتنع: يالهوي هو دومي برضو عمره غلط انت صح ياخويا حقك عليا وحضنو جامد

زياد دخل عليهم فجاءه
زياد بصدمه مصتنعه: لا مصدقش مراد في حضن ادهم وكمل بدراما بتخوني يا ادهم ومع مين مع ده
مراد بدراما هو كمان: انتي فاهمه غلط يااخوتي ده قطعه ادهم بعصبيه

ادهم بنرفزه وخبط جامد علي المكتب: هو مش انا ياحيوان منك ليه قولت قبل كده اتنيلوا تخبطو قبل متدخلوا صح
مراد وزياد بخوف: صح
ادهم:
زياد بصدمه: بجد

…………………………………………….
الشخصيات:

عشق الدمنهوري: 18سنه بنت جميله جدا هاديه خالص وطيبه جدا عيونها رومادي قصيره شعرها اسود طويل وبيضا باباها ومامتها متوفين عايشها مع مرات ابوها

ادهم الكيلاني: 25سنه اصغر راجل اعمال طويل جدا وجسمه رياضي عيونه زرقا عصبي جدا وعنيد وبيكره البنات كلها وهنعرف السبب مع الاحداث

ندي الكيلاني: اخت ادهم 18سنه طولها متوسط قمحاويه عيونها خضرا شعرها بني قصير طيبه جدا عكس اخوها خالص امها متوفيه

الكيلاني: والد ندي وادهم 50سنه راجل طيب جدا وبيحب وعيالو كان بيحب مامتهم جدا ومتجوزش بعديها

ساميه: مرات أبو عشق ست خبيثه بتكره عشق جدا وبتخليها تعمل كل حاجه لوحدها

رنا حمدي: بنت ساميه 20سنه مش اخت عشق من الاب بتكره عشق جدا عشان احلي منها والكل بيحبها عيونها عسلي قمحاويه وطويله

مراد الجارحى: 25صديق ادهم من الطفولة يعرف عنه كل حاجه وعارف سبب كره للبنات عيونه خضرا وطويل وجسمه رياضي شخصيه عصبيه جدا بس بيحب الهزار

زياد الصاوي: 25 صديق ادهم ومراد من الطفولة يعرف برضو السبب كره ادهم للبنات عيونه رومادي وطويل وجسمه رياضي بيحب الهزار بس برضو عصبي جدا

سما الالفي: 18سنه صحبت عشق وبتحبها جداا وبتخاف عليها جدا من مرات ابوها وبنتها شخصيه مرحه عكس عشق خالص عينده ولسانها طويل جدا ومجنونه

ولسه في أشخاص هتظهر مع الاحداث

يتبع ……

ادهم: ندي جات من السفر وهتعيش معايا في القصر
زياد بفرحه وضحه: بجد
ادهم برفع حاجب: اه بجد
زياد بتوتر: انا عندي شغل مهم ولازم اخلصو هخلص وهجيلك سلام ومشي بسرعه

ادهم بص لمراد: وانت مش عندك شغل ولا ايه هتفضل قاعد فوق دماغي
مراد بحزن مصتنع: اخس عليك يادومي كده انا زعلان م قطعه ادهم
ادهم بعصبيه: برررررررره
مراد طلع يجري

ادهم ضحك عليهم وخلص شغل ومشي
مراد نزل وكان ماشي خبط في وحده وقعت في الارض
مراد بهدوء: انا اسف يا انسه مكنش قصدي وكان هيمشي
بنت بعصبيه: انت اي اعمى مش بتشوف

مراد بعصبيه: مخلاص يابت في اي قولتلك اسف
بنت: انت كمان بتبجح معايا
مراد بغمزه: بت انتي شكلك عاوزه حاجه تانيه وانا موافق ولسه هيكمل كلموا بنت ضربتو بالقلم
وجريت

مراد بعصبيه: يابنت ال
———————————————————نروح عند عشق
قامت من النوم جسمها وجعها علي صوت زعيق فتحت الباب وخرجت
ساميه بعصبيه جبتها من شعرها: كنتي بتعملي ايه يازبا’له قفله الباب علي نفسك انتطقي
عشق بخوف:ااا انا معملتش حاجه ابعدي عني حرام عليكي?

رنا بخبث: اومال كنتي قفله علي نفسك لي ياعشق
عشق بكره لرنا: وانتي مالك انتي

رنا بحقد: بقا انتي بقوليلي انا كده يازبا’له وفضلت تضرب في عشق بغل وحقد وعشق عماله تصوت وساميه واقفه تبتسم بخبث
رنا سبتها: بعد كده ده عقابك لو فكرتي تقلي ادبك تاني فاهمه يابت
عشق هزت راسها وسكتها
ساميه بقرف: يلا قومي روقى يابت

عشق بقهر: حاضر
بعد وقت عشق خلصت ودخلت تنام
الباب خبط
ساميه قامت تفتح

ساميه بحب مصتنع: ازيك ياحبيبتي تعالي
سما بقرف: فين عشق
رنا بحقد : نايمه جوا
سما ببرود: تمام انا داخله

سما دخلت لعشق شافتها عماله تعيط ومش قادره جريت عليها بسرعه حضنتها
سما بخوف: مالك ياعشقي مالك عملوا فيكي ايه ياقلبي
عشق حكتلها كل حاجه
سما بنرفزه: لا بقا كده كتير انا هخرجلها

عشق بخوف عليها: لا ونبي يا سما عشان خاطري بلاش خلاص متخلينش اندم اني قولتلك وفضلت تعيط
سما صعبت عليها عشق وخدتها في حضنها بعد وقت عشق نامت وسما قامت براحه وخرجت بصت لرنا وساميه بقرف ومشيت
رنا بغل: بصي ياماما بتبص لينا ازاي المع’فنه
ساميه ببرود: بكره نخلص منها خالص ولا انتي نسيتي

رنا بخبث: دي حاجه تتنسي برضو بس لازم نعمل معاها الواجب
ساميه ورنا دخلوا نامو
نروح عند ادهم
ادهم روح ملقاش ندي طلع اوضتها شافها نايمه ابتسم بحب وقرب منها

ادهم بحنان: ندي ندوشه يلا بقا قومي
ندي صحيت: صباح الخير
ادهم بضحكه: صباح اي بقا مساء الخير ياختي احنا بليل

ندي بنوم: بجد شكلي نمت كتير قوي سبني بقا اكمل النوم
ادهم بخبث: خلاص نامى يخساره ده مراد وزياد خلاص جين دلوقتي
ندي فتحت عينها: شوفت بقا يا ادهم عمال ترغي معايا وخلتني فوقت هقوم اخد بقا شاور بسرعه وهنزلكو يلا باي ودخلت تجري علي
الحمام

ادهم ضحك: مجنونه فكراني مش عارف انها بتحب زياد وقام دخل اوضتو يغير هدومو
بعد وقت كان سليم ومراد جم تحت وادهم نزلهم
ادهم شاف زياد عمال يدور بعينه علي حاجه
ادهم لزياد: في اي يابني عمال تدور علي اي

زياد بتوتر: ها لا دنا بشوف داده سعاد اصلها وحشني اووي اوي
ادهم بسخريه: اه داده سعاد داده سعاد بتجيب الاكل يازوز ها
زياد لسه هيتكلم ندي كانت نزلت واتصدم من جمالها
ندي بحب اخوي لمراد: ازيك يامراد عاامل اي

مراد ابتسم بحب اخوي: الحمدلله ياندوشه بس اي يابت الحلوه والجمال ده اختي طول عمرها قمر ياناس
ندي: مرسي يامراد
ندي لزياد بتوتر: احم ازيك يازياد
زياد ابتسم بحب: الحمدلله ياندي وانتي عامله ايه

ندي بحب هي كمان : الحمدلله يازياد
وراحت قعدت جمب ادهم الي كان متابعهم بعينو
ادهم لندي: ها ياندوش قررتي تخشي كليت اي
زياد رد بسرعه: هندسه طبعا احم قصدي يعني هندسه حلوه مش وحشه ولا اي يامراد

مراد بخبث: بس انا شايف نشوف حاجه تانيه احسن
ندي بسرعه: لا انا هخش هندسه هندسه حلوه برضو مش وحشه
ادهم ومراد ابتسمو بخبث وزياد ابتسم بفرحها انها هتخش هندسه
ادهم بهدوء: تمام يلا عشان ناكل ولا هنعقد نتكلم في الهندسه

كلهم قامو وكلوا وقعدو مع بعض بهزر ويضحكو وزياد مشلش عينو من علي ندي وده خلها متوتر وادهم ومراد كانو وخدين بالهم
بعد وقت كانو مشيو وندي وادهم طلعوا كل واحد دخل ينام قي اوضته
يتبع…..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top